Een factuur is een document dat een verkoper aan een koper stuurt ter bevestiging van een aankoop. Het bevat de details van de aankoop, inclusief het bedrag dat verschuldigd is, de datum waarop de betaling dient te worden voldaan en de contactgegevens van de verkoper. In sommige gevallen kan een factuur inclusief BTW zijn, maar soms moet de koper apart BTW betalen. Soms moet de klant ook andere kosten, bijvoorbeeld verzendkosten, op de factuur terugvinden.
Indien je als ondernemer facturen ontvangt van je leveranciers, dien je deze te boeken in je boekhouding. Als je zelfstandige bent, of een bedrijf hebt, dan weet je dat elke cent telt. Je moet dus heel nauwkeurig zijn met het inboeken van je facturen. Of je nu facturen inboekt in een boekhoudprogramma, of ze op papier bewaart, het is belangrijk dat je weet waar ze zijn en hoe je ermee werkt. Als ondernemer krijg je veel verschillende facturen binnen. Het is belangrijk om deze facturen zo snel mogelijk in te boeken, zodat je weet hoeveel geld je nog moet betalen en wat de status van je bedrijf is. Facturen inboeken en laten matchen met bestellingen en ontvangst is niet altijd makkelijk, maar tegenwoordig zijn daar oplossingen voor.
Een matching systeem voor facturen
Facturen inboeken is een belangrijk onderdeel van het zakelijke leven. Het is echter ook een lastige taak, die veel tijd en aandacht vraagt. Ben je op zoek naar een manier om inkomende facturen te kunnen matchen met bestellingen en ontvangst? Dan kan kun je gebruik maken van de matching tool van WhiteVision. Ben je op zoek naar een Factuur matching systeem? Wanneer je aan de hand van een inkooporder artikelen koopt, dan wil je de levering en factuur het liefst matchen met de bestellingen en ontvangst. Zo zorg je voor een overzichtelijke boekhouding en kun je eenvoudig terugzoeken.
De matching functie van whitevision.nl controleert regels van inkomende facturen met de bestelling en ontvangst. Op het moment dat er een afwijking is in de gegevens, dan wordt de factuurregel met een kleur gemarkeerd. Hierdoor kun je eenvoudig en snel reageren op het moment dat er een aantal dingen niet kloppen. Dit markeer proces verloopt geheel automatisch en digitaal. Het is niet meer nodig om zelf met een markeerstift een fout te markeren, maar dit wordt allemaal gedaan door het matching systeem. Hierdoor bespaar je veel tijd en zorg je ervoor dat alle facturen aansluiten op bestellingen en ontvangst. Je zorgt hierdoor voor gestructureerde boekhouding.